Recrutare “in house” vs Agentie de recrutare

  1. Recruiterii stiu unde sa caute candidatii perfecti. Business-ul agentiilor este sa cunoasca foarte bine candidatii, avand la dispozitie numeroase instrumente de recrutare si selectie, acces la grupuri dedicate, retele, baze de date si networking, care le vor permite sa gaseasca angajatul ideal pentru jobul respectiv.
  2. Recruiterii stiu cum sa atraga talente. Ei sunt experti in motivele care determina un candidat sa-si paraseasca locul de munca, pot identifica motivatia reala si nu cea falsa construita uneori pentru interviu. Cand intalnesti zilnic oameni din industrii variate, aflati in cautarea unui loc de munca, rar exista raspunsuri si justificari pe care sa nu le fi auzit. Astfel, un recruiter experimentat isi formeaza o opinie inca din primele minute si va sti exact cum sa convinga un indecis, dar si cum sa descopere atribute nefavorabile.
  3. Recruiterii ocupa posturi rapid. Un element diferentiator foarte important este reteaua de potentiali candidati pe care agentia si-a dezvoltat-o. Aceasta include o multime de oameni talentati, din domenii variate si cu performante deosebite la care pot ajunge oricand, oferind un avantaj si o rapiditate care le ajuta sa gaseasca cei mai buni candidati intr-un timp foarte scurt.
  4. Recruterii vaneaza candidati activi si pasivi. A convinge o persoana care nu isi cauta activ un loc de munca dureaza mai mult decat atragerea unui candidat care isi doreste sa paraseasca jobul actual.  Agentiile de recrutare au mai mult timp si resurse la dispozitie pentru a recruta candidatii potriviti chiar daca acestia nu sunt activi. Majoritatea recruiterilor corporate isi petrec timpul cautand potentiali angajati intre persoanele active. Cei mai buni recruiteri petrec 80% din timp recrutand candidatii pasivi, dar perfecti pentru companie.
  5. Recruiterii externi se concentreaza pe numarul de candidati plasati, nu pe cautarea propriu-zisa. Prin urmare, managerul nu va trebui sa aiba intalniri cu un numar mare de candidati pentru a angaja o singura persoana foarte buna. Uneori rezultatele activitatii interne de HR sunt masurate in numarul de candidati care au trecut pragul pentru interviu si nu reflecta necesitatile companiei. Recruterii interni tind sa treaca la mai multe persoane decat ar fi probabil util pentru un manager.  Agentiile de recrutare sunt specializate in selectarea unui numar de angajati mic, dar foarte potriviti, gestionand procesul de recrutare corect de la inceput si pana la sfarsit. Astfel, o agentie nu va prezenta mai mult de trei sau patru candidati pentru a angaja o singura persoana.
  6. Recruiterii nu vor pierde un candidat bun. Artisti ai descoperirii talentelor, dar si ai comunicarii, ei sunt formati pentru a construi mesaje atragatoare despre compania-client, care iti deschid ochii si fac candidatii pasivi sa isi puna intrebari.
  7. Agentia de recrutare salveaza resurse de timp si costuri. Majoritatea avantajelor mentionate mai sus vizeaza timpul, resursele si experienta recruiterului. Unele dintre aceste solutii pot fi dezvoltate de-a lungul anilor si de catre un HR intern, dar asta inseamna timp si costuri dar si lipsa altor respnsabilitati interne. O echipa de oameni specializati va rezolva orice provocare mai repede si va gasi omul potrivit indiferent de greutatile pietei sau nisa in care organizatia activeaza.
  8. Tradus in costuri, o recrutare “in house” costa un angajator aproximativ 5.340 Ron, luand in calcul faptul ca persoana responsabila de recrutare nu mai face altceva in acea luna, prin agentia de recrutare fiind necesari 4.000 Ron, pentru o pozitie de specialist.

685total visits,1visits today

Biblioteca HR